donderdag 31 maart 2011

'u mag hem er aan de voorkant instoppen'

Ik zit al de hele dag mijn tong af te bijten...

We hebben een nieuw pinapparaat op het werk. "Het nieuwe pinnen" zoals ze dat noemen. Niet via de magneetstrip, maar via het chipje. Is veiliger, zeggen ze.

Het grote verschil is, dat de pas niet meer 'door gleuf gehaald moet worden' (met de magneetstrip) maar dat hij vooraan in het apparaat ingevoerd moet worden. Op de magneestripgleuf hangt een verbodentoegang-voor-pinpasjes-kaartje.

De hele dag door denken mensen dat ze niet kunnen pinnen. En de hele dag roep ik dat het wel kan, maar 'dat u hem aan de voorkant erin mag stoppen'. Bijna dan... vaak kan ik nog net de zin ombuigen naar 'aan de voorkant invoeren'.
Pffff.... het is wachten morgen op de knappe man die voor me staat, waartegen ik met mijn meest onschuldige gezicht zeg: 'U mag hem er aan de voorkant instoppen, meneer! Da's dan 50 euro alstublieft!' En hem dan vervolgens zonder blikken of blozen een fijn weekend toewensen...

Het kan niet platter en dubbelzinniger, maar ik was er maar druk mee vandaag :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten