zaterdag 28 december 2013

zwijmelen op zaterdag: Living Doll

Op het einde van het jaar wordt er altijd veel naar de radio geluisterd.
We beginnen voor de kerst met 'Serious Request'.
En met kerst schakelen we door naar Radio 2 voor de top 2000.

Serious Request... het schept toch een band met alle Nederlanders om je heen.
En mooi om te zien, hoeveel initiatieven er komen om maar zoveel mogelijk geld op te halen. Vooral door de jeugd!

De top 2000 is vooral leuk om met elkaar naar te luisteren. Sommige nummers zeggen mij niets, sommige nummers heeft Mr. C juist niks mee. Andere nummers brullen we samen mee. Of hebben we allebei onze herinneringen aan. En soms blijken de kinderen een oud nummer ineens mee te kunnen zingen omdat het de begintune is van een cartoon, of omdat het onlangs gecoverd is.
Het brengt ons altijd terug naar alle fases in ons leven.

De plaat van deze zwijmel staat dit jaar op nummer 1160 in de top 2000. Het is niet mijn favoriete plaat. En zeker geen zwijmel. Maar ergens is hij toch heel toepasselijk. Het was, samen met 'a different corner' van George Michael, mijn eerste single die ik kocht.
Tja... we bescheurden ons, mijn moeder, mijn broertje en ik, wekelijks bij 'the young ones ' op TV. En helemaal toen Cliff Richard een single met the young ones maakte.



Bij Serious Request kun je dus plaatjes aanvragen voor een bepaald bedrag. En dat bedrag komt dan ten goede aan een goed doel. Dit jaar was het bestemd om kindersterfte t.g.v. diarree tegen te gaan.

Inmiddels is de DJ Gerard Ekdom bekend geworden met zijn jaarlijkse playback van 'living doll'. Ieder jaar laat hij zijn act wel een keertje zien. Zijn act bracht dit jaar (in zijn eentje!) 37.000 euro op!
En daarom deel ik hem even met jullie.
Ik vind 'm gewoon ontzettend leuk om naar te kijken.



10 opmerkingen:

  1. Haha, hij doet het geweldig! Mooi dat hij in z'n eentje zoveel geld heeft opgehaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je geeft ons extra plezier op deze 28 december 2013. Zowel het origineel als de persiflage van The Young Ones kan mij bekoren. Zeker ook deze van Ekdom.
    Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb t gezien inderdaad, helemaal geweldig natuurlijk!
    En ja voor wie nu geen inspiratie heeft is die top-zoveel een goede bron.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt geweldig!!! Sowieso vind ik hem een leuke vent ;-).
    En dat dit zoveel geld op heeft gebracht dit jaar is helemaal super natuurlijk!
    Leuk dat je dit geplaatst hebt Natasja, ik heb genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt geweldig dit ,ik heb het niet eerder gezien en heb genoten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nah de plaat vind ik 10x nix maar zo'n persiflage is wel weer grappig en tjoe €37.000,= echt te gek!

    Wij, de schipper en de matroos wensen jou en je dierbaren ook een heel goed, gezond, gelukkig en voorspoedig 2014 met veel liefde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja de young ones hahaha vooral die met die lange haren hahaha, en Ekdom heerlijk petje af voor hem :-D

    Ik wens jullie ook een heel gezond en gelukkig 2014,
    liefs Laura :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt geweldig!! Leuk. Ik heb heel erg genoten!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk numme!r maar "a different corne"r vind ik mooier en daar luister ik nu dus naar(was het bestaan alweer vergeten, dussss dank dank, want ik vind hem nog altijd super)
    gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen