maandag 2 november 2015

Hoe de week van Tas was (4)

Voor de vierde keer alweer mijn weekoverzicht.
Een week die ik me zal herinneren als herfst in vol ornaat.
Prachtig rustig herfstweer. Mooie rode bladeren aan de bomen. En wat een heerlijke zon!

Op dinsdag begon ik met een rondje hardlopen.
Het liep een beetje gek. Door allerlei telefoontjes die ik nog moest plegen en die naar mij gepleegd werden kwam ik die ochtend niet echt op gang. Daarbij moest de Twingo moest voor het eerst voor de APK. Mr.C. zou hem brengen, hij kon erop wachten, maar helaas... ze hadden controle dus moest de Twingo een dagje blijven. Mr.C. belde dat hij van de garage naar huis kwam lopen, dus ik kon hem mooi tegemoet rennen. Uiteindelijk werd het maar een kort stukje hardlopen, maar samen wandelen was ook heel fijn.


In de middag gingen we naar Vlissingen. Lekker koffie gedronken en gelunched op de Boulevard. Vlissingen vind ik niet mooi. Ik mis het strand bij de Boulevard, maar een groot voordeel is - en dat mis ik bij andere stranden- dat je, als je met je neus naar de zee zit, je dan ook met je neus naar de zon zit. Het ligt immers aan de zuidkant van het eiland. Ook de passerende boten maken het daar dan toch weer erg vermakelijk. De kinderen hebben heerlijk gelongboard en wij hebben een heerlijke ontspannen nazomerdag gehad!



Op woensdag en de donderdag was het lekker druk op de praktijk. Herfstvakantie, dus dan willen er veel gezinnen op controle komen.
Woensdagavond weerl slabbetjes genaaid op naailes. Bijna was door mijn kraamcadeau's heen, tot mijn schoonzusje weer een nieuwe bestelling deed.
Ik vind het leuk hoor al die bestellingen.
Ik beschouw het als een compliment dat ze steeds bij me terug blijven komen voor nieuwe presentjes en ik vind het superfijn dat er zo ook weer geld gedoneerd wordt voor No Guts No Glory.

Donderdagavond heerlijk hardgelopen. Ik moest wegens gebrek aan trainer meelopen met een iets hoger groepje. Wonder boven wonder heb ik ze de hele training, weliswaar in de achterhoede, bij kunnen houden. Typisch weer een gevalletje van geen puist zin om te gaan maar weer blij zijn als je bent geweest.

Vrijdag was een topmiddag.
Het reebokje.
Het reebokje dat dacht dat hij een koe was.
Ik vertelde er zaterdag *klik* al over.

En ik plaats nog even wat foto's omdat ze té lief zijn.





Het was zo fijn dat ik iemand bij had die er zo lekker de tijd voor nam. We hebben anderhalf uur staan kijken naar de koeien en de reebok en concludeerden dat een kudden grazende koeien net een aquarium is: je wordt er helemaal zen van als je er lang genoeg naar kijkt.

Heerlijk gefietst en gekletst met de buurvrouw en de middag afgesloten met een kop thee bij de Oranjerie van Mattemburg.


Hoe mooi is het als je een regenboog-bijzon ontdekt op het moment dat je buurvrouw hoop uitspreekt over iets dat gaande is in ons leven...

In de avond hebben Janneke en ik onszelf verwend met Lush-bad *klik* . We hadden een Dragon-Bath-Bomb met heerlijk zacht schuim en glitters! Echt... dat heb ik nog nooit gehad een bad met glitters! Hoe vet is dat! Zo leuk! En een goddelijke geur...

Het weekend stond bol van activiteiten.
Zelf had ik zaterdagavond een verjaardag bij een vriendin en wilde ik zondag bij een andere vriendin en bij mijn vader op bezoek in Zoetermeer.
Jip had een game-event in Berkel.
Gelukkig stelde mijn zus 2 slaapplekjes ter beschikking voor Jip en mij, zodat we niet het hele weekend op en neer hoefden te rijden.
Heerlijk gewandeld met mijn lieve vriendin en eindelijk heb ik ook eens een keer mijn vaders moestuin bezocht. En dat allemaal met zonder jas!
 Ik ben jaloers! Ik wil ook zo'n tuin. En vooral ook tijd voor zo'n tuin!

Mr.C. bleef thuis met mijn prulleke. Ze besloten mee te doen met een Halloween-spooktocht op landgoed Mattemburgh. Omdat Mr.C. en  Janneke geen ervaring hadden met schminken begonnen ze al vroeg in de middag te oefenen. En zo gebeurde het dat ik een halve dag tegen twee lelijke koppen aan zat te kijken. Brrrr....


De spooktocht zat ontzettend goed in elkaar.
De baron (die al jaren onder de grond lag) vond het te druk op het landgoed en besloot de mensen te verjagen. Het was prachtig in elkaar gezet maar het was te eng voor Jannekes tere hartje :-).  Janneke en haar vriendinnetje hebben die nacht van schrik nog tot 3 uur wakker gelegen...

En de zondagavond heb ik amper meer meegemaakt. Moe van het ritten. Moe van het kletsen. Moe van een korte nacht. Om half 10 (uitzonderlijk vroeg voor mijn doen) kroop ik mijn bedje in en om 1 minuut over half 10 lag ik volgens Mr. C. al te snurken.

2 opmerkingen: