zaterdag 21 januari 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Circle of Life

Gisteren reed ik op het einde van de dag vanaf de stad naar huis. 
Als je de stad uitrijdt kijk je op een bepaald ogenblik vanaf 'de Zeekant' over de Binnenschelde. 
Vroeger was daar zee. Nu, sinds de aanleg van de Deltawerken, een paar grote binnenmeren.
En de wijk waar ik woon. 

De zon ging net onder toen ik aan kwam rijden. 
Een enorme rode vuurbal, van het formaat dat je alleen op natuurfilms over de savanne ziet. 

Ik besloot om even te stoppen aan de waterkant. 
Het werd iedere minuut mooier. 
De lucht spiegelde op het water. 
Het was alsof ik opgenomen was in een enorm aquarel.
Er kwam een zwaan voorbij zwemmen om voor me te poseren.








Ik stond daar en ik moest denken aan de Circle of Life.
De zon die iedere dag opkomt en weer ondergaat.
Dag en nacht.
Eten of gegeten worden.
Geboorte en sterven.
De kringloop van het water.
De seizoenen die komen en gaan.
Maar ook: Aan je kinderen doorgeven wat jij mooi en van waarde vindt!

Want morgen ga ik met mijn dochter naar de Lion King.
Een jaar of 20 (?) geleden zag ik deze voorstelling al. En ik vond het zo mooi!
Dus toen ik op tv aangekondigd zag dat hij weer draaide besloot ik: wat gebeurt, gebeurt, maar Janneke moet deze gaan zien.
Dus morgen gaan we. Samen met haar vriendinnetje en mijn vriendin. ( <- Ook moeder en dochter).


Ik heb er zoveel zin in!

9 opmerkingen:

  1. Geweldig. Ik genoot gisteren al enorm van je foto's op Facebook.
    Van zulke momenten kun je helemaal lyrisch worden.
    Ik hoop dat jullie morgen gaan genieten van de Lion King.
    Dank voor deze zwijmel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's ...alsof je in een gedicht staat.

    Veel plezier met je dochter.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's. En goed zo'n kadootje van Moeder Natuur. Gewoon gratis. Als je maar kijkt.
    Lekker genieten; lijkt me ook heerlijk deze musical.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zwaan kwam wel net op het juiste moment langs. Prachtige foto's! En geniet van de voorstelling. Jaren geleden ook gezien met dochter en kleindochters. Zou best nog eens willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke muziek.. prachtige foto's!
    Ik wens je heel erg veel plezier morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The Lion King ja die film moet je gezien hebben.
    Gisterenavond en ook vanavond heb ik kunnen genieten van de prachtige zonsondergang met 3 zwanen. Je raakt er helemaal van in vervoering zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! En de Lion King.... ik heb de film vaak gezien. En elke keer ontroert hij weer. De musical heb ik nooit gezien. Ik hoop dat je genoten hebt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie song! Ik ben niet zo van de film, dus niet gezien, maar begrijp dat mensen het mooi vinden!
    Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Bij je inleidende tekst dacht ik even aan Herman Finkers: "De zon gaat zinloos onder, morgen moet zij toch weer op"... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bijzonder mooi!! De foto's vertellen een verhaal dat jij toelicht... ;) Ik ben blij hier te wonen. De zonsop- en ondergangen zijn onovertroffen!

    BeantwoordenVerwijderen