donderdag 6 oktober 2011

teennagels

In een grijs verleden ben ik verpleegkundige geweest. Ongeveer 11 jaar geleden ben ik daarmee gestopt en ben ik een hele andere richting op gegaan.

Vandaag ontving ik een een envelop. Daarin zat een brief met de vraag of ik mee wil doen aan een onderzoek. Mogelijk heb ik schade opgelopen door het werken in de nachtdienst, blootstelling aan straling of andere dingen. Tot zover oké. Prima dat ze zo'n onderzoek doen. Ik werk daar graag aan mee.

Totdat ik in de envelop ook een sealbagje zag zitten. De bedoeling is dus dat ik minimaal 3 teennagels meestuur voor DNA. Haha... het was toch echt geen 1 april vandaag. Een haar, alla, wangslijmvlies, daar wil ik ook nog wel aan meedoen, desnoods een uitstrijkje of een buisje bloed aftappen... maar een teennagel... ieuw...

Het zal een reden hebben. Ik zal mijn hand over mijn hart strijken, mijn schroom opzij zetten en een weekje nagels gaan kweken. Mijn teennagels zijn net geknipt. (Eigenlijk zijn die altijd kort, omdat ik met het hardlopen anders altijd gaten in mijn sokken loop. Ik heb speciale hardloopsokken, versleten of met gaten, omdat de sokken toch stuk gaan tijdens het lopen, ik ben echt grootverbruiker in sportsokken.)

Heb ik nog 2 vragen:
Weet iemand of er dan nagellak op die teennagels mag zitten?
En weet iemand waarom het geen vingernagels mogen zijn?

Ik ben erg benieuwd naar wat er uit het onderzoek gaat komen.
Misschien is één van de uitslagen wel dat alle (ex)verpleegkundigen een fobie voor afgeknipte teennagels hebben ontwikkeld.

1 opmerking:

  1. Hahaha. Misschien gaan ze ervanuit dat verpleegster al erg korte vingernagels hebben?

    BeantwoordenVerwijderen