zaterdag 28 april 2012

onze fitness- drijfsijss

Ahhh, dit is zo schattig, dit moet ik even delen.

Begin deze maand berichtte ik hier *klik* over de eend die bij de sportschool broedde in de plantenbak.



Moedereend zat moederziel alleen, dag in dag uit, haar eitjes warm te houden. Dagelijks kreeg ze een handje brood toegeworpen, en een bakje water en daar moest ze het mee doen.



Vandaag kreeg ik op facebook deze foto gedeeld.


En dit loeispannende filmpje!







Maarliefst 13 kleine donzige pluizebolletjes hebben de sprong in het diepe overleefd. De plantenbak waar de moeder in broedde, was zeker een meter hoog. En eigenijk heb ik me daar al die tijd wel zorgen over gemaakt, of die kleintjes hun eerste sprong zouden overleven. En als ze deze sprong hadden overleefd, dan moesten ze nog 2 wegen over om de plas te bereiken. Survival of the fittest...

Mijn collega stelde me gerust. De auto's waren keurig gestopt om moedereend met kroost de gelegenheid te geven voor de Grote Oversteek.
Nu hoef ik me daar ook geen zorgen meer over te maken.

Dus nu zwemmen ze daar. 13 kleine pluizebolletjes in een immens grote plas. In de kou, in de wind, geen warmte van de zon... en heel veel snoeken verborgen in het donkere water, klaar om toe te slaan voor een lekker mals hapje....

Nee, ik moet het loslaten. Per slot van rekening zijn het originele Fitness Palace drijfsijssjes. En die zijn erop getraind om tegen een stootje te kunnen.

3 opmerkingen:

  1. Och, wat een schattige pluizebolletjes. Spannend verhaal ook, fijn dat ze goed in de sloot terecht zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig. Wat een dappere dodo's.

    BeantwoordenVerwijderen