zondag 20 januari 2013

Onvermijdelijk Avontuur


Lieve lezers, familie, vrienden, bloggers...

De trainingen voor de marathon op 14 april 2013 zijn in volle gang!  Met het lopen van deze marathon wil ik me laten sponsoren om zo geld bij elkaar te krijgen voor de behandelingen die mijn schoonzus nodig heeft, maar niet vergoed krijgt. Met onderstaand bericht gaat de actie, na alle stille voorbereidingen, van start.

Steun, in welke vorm dan ook,  is meer dan welkom. Support, delen op facebook/twitter/blogpagina's, of andere intitiatieven die dit project groter kunnen maken... Het mag allemaal. En natuurlijk mag er alvast een toezegging gedaan worden op een donatie of sponsoring.



Annemiek Coli is onze 46‐jarige vriendin en schoonzus en een prachtige, bijzondere, intelligente
en krachtige vrouw die vol voor het leven gaat.
Daarnaast is zij een alleenstaande ‐ maar vooral trotse‐ moeder van Babs (12) en Moos (7).


In mei 2012 is bij haar uitgezaaide borstkanker geconstateerd en heeft er een borstamputatie plaatsgevonden. Enkele weken daarna is Annemiek met chemo begonnen.
Twee chemokuren en vijf weken later heeft zij gehoord dat zij 'ongeneeslijk ziek' is.
Er zijn uitzaaiingen geconstateerd in haar botten; schedel, nek, rug, bekken en linkerbovenarm.



Annemiek zou Annemiek niet zijn als zij ook hierin niet op volle kracht zou doorgaan én aangaan.
Zij noemt het een 'Onvermijdelijk Avontuur' en in de loop van januari 2013 zal haar eigen blogspot
onder deze titel opgezet worden: http://onvermijdelijkavontuur.blogspot.nl .

Direct na de laatste diagnose is Annemiek gestopt met chemo en volgt zij in Nederland nog reguliere therapie: dagelijkse hormoon‐ therapie en een maandelijks botinfuus.
Daarnaast heeft zij zich verder verdiept in andere therapieën.
Deze blijken vooral in Duitsland gegeven te worden, maar deze therapieën worden nagenoeg niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Dit is zoals Annemiek deze fase in haar leven beschrijft:

Het leven is tragisch hilarisch.
Ik vind dat dit lichamelijke gedoe net zo persoonlijk is als mijn humor, smaak en geloof.
Daar kun je niet één behandelsjabloontje overheen leggen.
Daarom zet ik alles op alles voor een meervoudige aanpak, op lichamelijk, mentaal en spiritueel
gebied.
En ik kan je melden dat is ‐ met recht ‐ een Onvermijdelijk Avontuur!
Ik ga aan, want ik wil op mijn zeventigste belletje trekken in de omgeving. Met mijn kleinkinderen.
Voor mijn kinderen ben ik onbetaalbaar en hier en daar voor mijn omgeving ook (mag ik hopen).
Maar plots blijkt daar een prijskaartje om mijn eigen pols te bungelen.
Ik heb mijn eigen koers gevonden. Uit de laatste telling van mijn celdeling (begin december 2012)
blijkt dat de uitzaaiingen voor nu gestopt zijn.
En al is het een momentopname, vooralsnog zet ik daarom in op dezelfde koers.
Daarbij hoop ik op wat mensen die op hun manier met mij dit Onvermijdelijke Avontuur willen
aangaan. In de vorm van steun, bemoediging of sponsoring in welke vorm dan ook.


Mijn vriendin Marlies heeft het initiatief genomen om ‐ op basis van sponsoring‐ op 14 april 2013 de
Marathon van Rotterdam te gaan lopen. En mijn schoonzus Natasja is direct aangehaakt.
Oh My God... wat doen ze zichzelf aan?
Natuurlijk ben ik supertrots op dit initiatief van deze verbazingwekkende dames.
Sponsort u hen, dan steunt u mij en mijn kinderen erbij. Doet u mee?
Alvast bedankt en een zoenopdetoet van mij!
Wie weet bent u wel degene bij wie ik en mijn kleinkinderen in 2040 belletje gaan trekken.




Annemiek volgt, naast het reguliere traject in Nederland, dus diverse aanvullende en bewezen
therapieën in Duitsland.
De kosten voor deze therapieën en therapie gerelateerde kosten zoals bijvoorbeeld reis‐ en verblijfskosten zijn aanzienlijk en kunnen wel oplopen tot ruim 20.000 euro per jaar.
Op haar blog zal zij hiervan melding maken.

Vooralsnog is 20.000,‐ euro dan ook ons streven.
Wij, Marlies & Natasja, gaan voor de Marathon van Rotterdam op 14 april 2013.
Hiermee willen wij graag het streefbedrag bij elkaar lopen om samen met Annemiek
de strijd aan te gaan tegen dit Onvermijdelijk Avontuur.

Steun ons op:

E‐mail : onvermijdelijkavontuur@gmail.com
Blog : http://onvermijdelijkavontuur.blogspot.nl
Rekeningnummer: 5117 513 t.n.v. A. Coli o.v.v. 'onvermijdelijk avontuur' .

Mochten er nog vragen zijn: onvermijdelijkavontuur@gmail.com. Marlies en Natasja nemen dan spoedig contact met u op. 







17 opmerkingen:

  1. Jullie zijn alle 3 kanjers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Marja, maar de grootste kanjer is Annemiek hoor!

      Verwijderen
  2. Jeetje ..... ik zal jullie steunen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet wel een sterke vrouw zijn, als ze zo kan reageren.
    Mooie initiatieven. Ik wens haar heel veel sterkte en ik kan niet anders zeggen: petje af voor haar manier van omgaan met haar ziekte. Maar wat een geld is er mee gemoeid. De zorgverzekeraar is toch wel erg uitgekleed dat ze vrijwel niets vergoeden. Kan ze niks van de belasting aftrekken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi initiatief. Ik ga jullie zeker steunen. Petra

      Verwijderen
    2. Dank je wel plato, De belasting... dat gaan we onderzoeken. Misschien heeft ze dat al gedaan, maar het is een goede tip.
      Misschien ook de reis/verblijfskosten?

      Verwijderen
  4. Aan al mijn familie, vrienden en kennissen, onder het motto: NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS..., voor mijn stoere zus, en haar meest dappere schoonzus; willen jullie dit blogje lezen? (ook al hebben we misschien niet zo veel contact met elkaar). Groetjes en bedankt voor je tijd voor het lezen, Simone. Onvermijdelijk Avontuur http://tasja72.blogspot.com/2013/01/onvermijdelijk-avontuur.html. Ik heb dit bericht aan al mijn vrienden, kennissen en familieleden ge-whatsapped, en heb aardig wat reacties ontvangen. Uk roep iedereen op hetzelfde te doen.... Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Steun deze meiden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je Siepie bent, anoniem... Dank voor het delen!
      Iedereen mag deze link delen!

      Verwijderen
  5. Steunen ga ik jullie zeker doen! Een prachtig initiatief van en voor drie kanjers. Go for it!
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Neem ook contact op met de stichting no guts no glory, richten zich specifiek op het vergoeden van deze behandelingen. Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. supertip. ik heb de site zojuist bekeken.
      Volgens mij is dit een hele goede tip!

      Verwijderen
  7. Chapeau meiden.
    Ondernemers a.u.b. steun mijn kind Annemiek. Veel dank, haar mamma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel veel succes! Op naar de marathon, een mooi bedrag en op naar 2040!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel succes en een knappe prestatie zo'n marathon maar zeker haar strijd om te overleven, om kippenvel van te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natasja, ik heb je goede doel bij mij ook gepromoot op mijn laatste blog. Heel veel succes.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen