zondag 11 augustus 2013

Soms is de oplossing zo simpel 1: Synchroonplassen

Ken je dat. Je bent aan het winkelen. En je bent met je peuter. En je moet plassen. Maar dat wil je niet. Want nergens zijn de wc's zo schoon als thuis. Je gaat toch. Een natte broek geeft nog veel meer rommel.
Je perst je samen met je peuter in een veel te krap hokje. Je houdt je buik in en knijpt je billen samen voor meer ruimte. En ondertussen bots je samen met je peuter tegen alles aan wat je niet wil aanraken. Peuter gaat eerst. Ondertussen zeg jij de peuter dringend dat hij nérgens met zijn handen aan mag zitten. En als je de peuter weer in zijn kleren hebt gewurmd is het jouw beurt. Ondertussen begint de peuter zijn ontdekkingstocht in het veel te kleine toilet. En je wordt bijna hysterisch als hij op zijn knieën op de grond de wc-borstel wil gaan onderzoeken.

De oplossing is simpel:

Vorige week heb ik op vakantie kennis gemaakt met het nieuwe fenomeen "synchroonplassen".
In een gloednieuw winkelcentrum in Koblenz was het na een paar uurtjes shoppen tijd voor de plasronde.
Nichtje Nicky (3 jaar) was ook mee. Zij krijgt het shoppen niet alleen van haar moeder, maar ook van haar tantes met de paplepel ingegoten. 

Daar stond ik dus, voor een deur met daarop de tekst (vrij vertaald): Extra groot toilet voor ouders met kind.
Achter deze deur bevond zich, rapapam.... een ruimte met twee toiletten!!! Ik heb nog nooit zo relaxed geplast terwijl ik een klein kind bij me had. Wat een geëmmer was dat altijd, in de veel te krappe hokjes.

Ik hoorde dat IKEA ze ook heeft. Ik zeg durchführen die handel in ganz Nederland.

Mijn kinderen willen niet meer plassen met mij erbij. Ze zijn te groot. Mosterd na de maaltijd.
Maar ik weet zeker dat dit voor veel ouders een geweldige oplossing is!

3 opmerkingen:

  1. Geweldig. Zo noemen manlief en ik het ook als we tegelijk naar het toilet moeten. Hij in de badkamer en ik in de wc. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk voor ouders met kleine kinderen. Maar daarna kun je er dus niets meer mee. Dus eigenlijk zou je dan een soort demontabel extra deel moeten hebben. Kinderen groot, tweede deel in de goot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, wat leuk - dit heb ik nog nooit gezien! Ik zal eens opletten hoewel het bij mij en dochterlief nu ook inderdaad mosterd na de maaltijd is. Toch grappig bedacht dit!

    BeantwoordenVerwijderen