vrijdag 18 oktober 2013

zwijmelen op zaterdag: A Different Corner

Van de week kocht Jip zijn eerste cd-tje.
Dat was nog niet zo eenvoudig als het lijkt.

Zijn zakgeld brandde in zijn portemonnee om twee cd's van Linkin'Park te kopen.

Dus... ik had al gezien dat Bergen geen platenwinkel meer had. Ja, een echte, waar je alleen vinyl kunt kopen, maar geen cd-tjes.
Daarom (oké, ook voor een bakkie bij opa&A.) reden wij naar Zoetermeer. Ook daar geen stenen platenwinkel te vinden.

Uiteindelijk besloten we om ze maar te bestellen bij Bol.

Jip maakte zich nog zorgen: Komen die cd's dan wel heel aan als ze door de brievenbus naar beneden vallen?
Natuurlijk, verzekerde ik hem, dat doen ze vaker, cd-tjes versturen en dat verpakken ze dan vast en zeker goed in een stevig doosje met bubbeltjesplastic.

Dus de volgende dag, op het werk, een hevig teleurgestelde Jip aan de telefoon.
De cd's waren bezorgd, maar de hoesjes waren stuk.
Het zat in een kartonnen envelopje. En dat was voor de hoesjes niet genoeg. Sufferds.



Gelukkig wordt het met 1 telefoontje opgelost.
Maar een beetje dom is het wel.

Het hele gebeuren bracht me terug bij mijn eerste singeltje dat ik kocht.
A Different Corner van George Michael.


Ik ben benieuwd of Jip over een kleine 30 jaar nog steeds achter zijn keuze staat.
Ik kan mijn eerste singeltje nog steeds waarderen. Het 'etherische doorzichtige' sfeertje in de clip staat me nog steeds aan, maar ik vind het nu te gelikt en gemaakt. En het nummer is wel e.r.r.u.g... t.r.a.a.g....
Maar nog steeds wel mooi.

En ja. Jip's keuze kan ik ook waarderen.

Zelf ben ik overigens wel geslaagd in Zoetermeer voor de nieuwe van Pearl Jam. En dat is dan wel weer een tip voor als je een nieuwe cd gaat kopen: doe dat gewoon op anderhalf uur rijden van je huis. Dan heb je op de terugweg uitgebreid de tijd om je nieuwe aanwinst te beluisteren.




13 opmerkingen:

  1. oohhhhh dit was niet mijn eerste singletje hoor, die had ik van de commodores(still) maar o wat vind ik dit nummer van George Michael toch nog steeds wonderschoon!
    Goede keuze!!!!!!!

    lieve gr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooit was ik zelfs fan van Conny Froboess, maar toen was ik 10....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goede keus. Een zalig nummer. Arme Jip met zijn gebarsten hoesjes. Gelukkig wordt het goedgemaakt. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet erg mijn smaak, maar ik George Michael nooit kunnen waarderen. Ieder zijn smaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt vandaag een echt zwijmelnummer uitgezocht. Past helemaal in de Sky Radio Lovesongs. Uit 1986, binnenkomst Top 40 5 april, aantal weken in de hitparade 14 en een grote nummer 1. George Michael de lieveling van vele jonge vrouwen, later helemaal toen bekend werd dat ie homo is.
    Bedankt voor deze flashback toen Mara en ik dertigers waren naar de veertig toe.
    Salu2 con cariño Albert

    P.S. Zoiets gehad met Bol.com bij een 4CD. Toen was er geen hoesje en kreeg ik vier losse cd hoesjes. Heb de 4cd dan ook teruggestuurd want ik verzamel alleen cd's in originele hoesjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat sneu!

    Jouw keuze is inderdaad een zwijmelnummer, ik herinner me nog verhalen van mensen die in katzwijm vielen als men zijn naam alleen al hoorde....ik snapte nooit waarom ;-)

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoe dom kunnen ze zijn om de cd's zo verpakt op te sturen....gelukkig is het wel opgelost.

    George Michael toen niet zo mijn favo en nu ook niet sollie ;-)

    Fijn weekend en liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig zwijmelnummer en leuk dat dit aansluit op je belevenis met de CD voor je zoon! Jeetje, is inderdaad een eindje rijden zeg, maar een bezoekje kan leuk gecombineerd worden zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi nummer ;-)
    Mijn eerste single-tje was dacht ik van Milli Vanilli, maar dat weet ik niet zeker meer.

    Fijn weekend
    Liefs -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben nog een keertje komen luisteren. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, dit is niet mijn smaak. Te traag (zoals je zelf al schrijft) en, nou ja, te pathetisch gezongen. Maar ieder zijn smaak toch? Wat jammer van die cd's. Ik koop wel vaker cd's bij Bol, maar ik heb ze nog nooit met kapotte hoesjes ontvangen. Meestal zitten ze in bubbeltjesplastic. Nou ja, het is in ieder geval opgelost, maar ik ben het met je eens dat het wel een beetje dom is voor zo'n grote zaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een echte zwijmel! Ik heb genoten. Jammer van die cd's. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad. Fijn dat het opgelost wordt.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Foutje van bol,onhandig.
    George Michael,tja die is ook wel eens'onhandig'.

    BeantwoordenVerwijderen