vrijdag 28 maart 2014

Zwijmelen op Zaterdag: Heartbreak High

Hoe kwamen we er vanavond op?

Ineens moesten we denken aan Heartbreak High.
Het was een australische serie in de jaren '90.

Ik weet het alweer.... het was een hak op de tak associatie-dingetje.
Janneke vond dat ze bij TopGear allemaal zo overdreven Engels spraken.
We legden uit dat er verschillende accenten waren. Dat in Amerika anders Engels wordt gesproken dan in Engeland. En dat het in Australië ook weer heel anders klinkt.

En daar was Heartbreak High.



Een serie over een highschool. Het werd altijd op het einde van de middag uitgezonden. We verkeerden toen nog in de luxe positie dat we gewoon om half 5 's middags tijd hadden om dagelijks een serie te gaan zitten kijken. Eerst Heartbreak High, en dan koken. En ik weet dat ik vaak samen met mijn moeder keek. Maar hoe dat zat dat snap ik even niet, want ik woonde toen al samen met Mr.C.
We waren fan van dezelfde jongen, mijn moeder en ik :-). Hij speelde de rol van Rivers.



Mr. C. begreep het vanavond helemaal dat ik Rivers leuk vond.
Hij heeft wel wat weg van Eddie Vedder, zei hij, van Pearl Jam. Oké... geen sprekende gelijkenis, maar ik snap wat hij bedoelt. Eddie Vedder kijk ik nog steeds graag naar!




Nou ja... Ik verwacht een hoop 'waar heb je het over' als reacties.
Maar ik zat er vanavond weer even helemaal in.

O, en voor degenen die wel weten waar ik het over heb:
Hier kun je zien hoe het met de acteurs is gegaan in hun verdere carrière.

Meer zwijmelen? Klik door naar Marja.

8 opmerkingen:

  1. Ik ken het niet, maar begrijp je heerlijke herinneringen. Geniet van de zon en tot zwijmels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij ook volkomen ontgaan. Paste ws goed bij jouw belevingswereld toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan me er niets van herinneren, maar jouw herinnering is weer boven gekomen en dat is altijd leuk! Een fijn zwijmelweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ojah Rivers...die lekkere hunk uit heartbreak high....daar keek ik ook altijd naar....ik was ook fan hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik kan me er niets van herinneren..... maar dat geeft verder niet.
    Wat de taalverschillen betreft, ja dat vind ik altijd mooi, die accenten raken me altijd wel op de 1 of andere manier.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben zo'n 'waar heb je het over?' Toen ik nog tv had, stond hij nooit voor zevenen aan.
    Ik hou niet van de Amerikaanse uitspraak van het Engels, maar de Nieuw-Zeelandse en Australische uitspraak vind ik weer wel mooi, zoals ook goed te horen was bij The Flying Doctors.
    Leuk, hè, dat je bij zo'n van-de-hak-op-de-tak-spingerij ineens ergens uitkomt waar je al lange tijd niet meer aan gedacht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè er springt een naam naar voren bij Greet; The Flying Docters. Daar keek ik graag naar. Jody in Heartbreak komt me bekend voor.

    Fijn weekend,
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij onbekend. Maar dat is het leuke van zwijmelen. Zo kom je nog eens iets tegen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen