zaterdag 8 november 2014

Wat ik met oude placemats moet?


Dit dus.

Ik gebruik ze als vulling voor het maken van broodmandjes.

Het lijkt saai, steeds hetzelfde maken. Maar het leuke is dat je er steeds meer handigheid in krijgt. En dat het door andere stoffen toch weer steeds een heel verschillend resultaat geeft.

Zo gevuld met wat ontbijtspulletjes had ik een leuk kadootje voor een vriendin.



En deze was op bestelling. De opbrengsten hiervan maak ik over aan No Guts No Glory




Dit was ook een bestelling. Hij miste nog iets. Dus leukte ik hem op met een kralenhangertje en wat lintjes. 


En hier zijn er inmiddels twee van verkocht. Zo leuk... die geisha-stof.



Het de plastic placemats geven precies de juiste stevigheid en is makkelijk op maat te knippen.
Maar van de week was ik ineens door mijn voorraad oude placemats heen. Met één oproepje op facebook was het opgelost. De brievenbus stroomde vol, en overal waar ik op bezoek kwam werden oude placemats aangedragen :-). 

Aan weerszijden van het plastic leg ik dan een laagje dikke molton. Dan voelt het lekker zacht aan. Heel belangrijk voor een broodmandjes :-). De molton kreeg ik ook weer gedoneerd door een dame van de naailes. 

Intussen heb ik ook wat haaknaaldenhoesjes gemaakt:


Vier verkocht ik er maar liefst deze week. 
Beetje druk, beetje veel. Maar wel heel gaaf dat ik zo én mensen blij kan maken met iets moois, en ook nog eens bij kan dragen aan NGNG. 

Ik vind het fijn om te merken dat mensen het vertrouwen hebben om iets te bestellen bij me. En ik vind het fijn dat mensen ook zo snel reageren op een oproepje om materiaal. En ik vind het heerlijk om met de stoffen bezig te zijn. Maar het allerleukste is het eindbedrag dat ik maandelijks naar NGNG mag overmaken :-).

https://www.facebook.com/nopresentsnoglory
https://twitter.com/natasja_npng
instagram: nopresentsnoglory


3 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig. Fijn dat je ook nog geniet van het maken zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stichting,, mooi doel, mooie werkwijze., perfecte mandjes. super dat je daaraan doneert en er zoveel plezier aan beleeft

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi zien ze eruit Natasja en ik vind het super dat jij je nog steeds zo inzet voor NGNG. Respect!

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen