dinsdag 16 februari 2016

Hoe de week van Tas was (17)

Dit was de week waarin mijn halve marathon avontuur eindigde.





Ik schreef vorige week dat mijn kuit het tijdens de training had begeven.
Hij is nu kunstig ingetaped.
Nog een week moet ik rust houden, dan mag ik het weer voorzichting gaan proberen.
Tja... ik denk dat ik het heel voorzichtig ga doen en er misschien nog een weekje rust achteraan plak.

Ik zet nog steeds in op wel kunnen lopen op 6 maart. Het zal dan 10 kilometer worden. Het goede nieuws is dan wel dat ik samen met mijn vriendin Kleine Tas kan lopen, en dat vind ik wel heel gezellig.

Vandaag was er een onverwachte missie.
Gisteravond belde de buurvrouw aan. Ze zou samen met iemand van de wijkcommissie een geschenk aanbieden tijdens het werkbezoek aan onze stad van de koning en de koningin. De collega was verhinderd en de vraag was of ik mee wilde gaan om haar te steunen bij deze toch wel spannende opdracht. Er was geen contactmoment/publieksmoment in het programma en hoewel de organisatie op de hoogte was, was het nog maar de vraag of het zou lukken om het geschenk te overhandigen.



We hadden ons al vroeg op een strategisch punt opgesteld, en na lang wachten in de kou was het eindelijk zo ver.

Onze peperbus hield een toespraak voor de koning en de koningin.




Ze deden een bliksembezoek aan Hotel de Draak.

Langzaam kwamen ze dichterbij... en....





Er was contact.



De buurvrouw kreeg een hand van Maxima en ze kon het cadeau overhandigen aan de koning.



En ik...ik stond foto's te maken. Op het moment supreme weigerde de camera... en ik heb er eigenlijk niks van gezien toen ze zo dichtbij waren... Gelukkig hebben we de foto's nog... haha...

Toen het voorbij was hebben we nog heerlijk genoten van warme chocomelk bij de coffee-corner bij boekhandel Quist (een aanrader! wat een fijn plekje om te zitten!).
Al met al een gezellige en geslaagde dag.

Jip bleek ook met school op de markt te staan om naar het koningspaar te zwaaien en Janneke kwam net de school uitlopen toen de koninklijke bus voorbijreed. Ze heeft naar Maxima gezwaaid, en ze zwaaide terug. Leuk toch?

Of ik nog creatief bezig ben geweest... Ja... ik verbouwde een gala-jurk voor een buurvrouw. Geen foto's... want hoewel de jurk best heel spannend is, ziet het naaiproces er op de foto niet zo heel erg spannend uit.

De gehaakte uiltjes zijn een hit!
Dit is mijn lievelingsiulskuiken.



En kijk nou hoe mooi de hazelaar bloeit!



6 opmerkingen:

  1. Al met al een top week,jammer van je pootje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk geschreven weer, Natas! Wat ben je toch een topbuurvrouw!!<3 Dankjewel en heel veel sterkte met je kuit; ik hoop dat het snel geneest! Ik vond het erg gezellig met jou!! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag het op het smoelenboek. Mazzel met dat prachtige weer. Sterkte met je pootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Natasja,

    Ik duim voor je kuit. Je gaat niet bij de pakken neerzitten en gaat lekker verder met allerlei ander dingen. Top.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen