dinsdag 5 april 2016

Hoe de week van Tas was (21)

Het is alweer eventjes geleden dat ik de week doorsprak.
Hoe het komt ? Ik denk door de drukte met bestellingen, mijn nieuwe haakhobby en misschien doordat ik weer wat vaker 's avonds naar buiten ga nu het langer licht is.

Met naaien sta ik 5-0 achter.
Ik heb 5 werkjes geknipt klaarliggen. Er zijn er 2 waar aan gewerkt wordt. De andere 3 ben ik nog niet aan toegekomen. Een paar cadeaus voor wat lieve mensen, een tuniekje voor Janneke en 2 bestellingen voor No Presents No Glory. Deze broodmandjes maakte ik vorige week en werden zo leuk gevonden dat er twee nieuwe bestellingen uit volgden!



Zo leuk... van de week kreeg ik 2 mooie donaties. Een stapel tutteldoekjes en een hele doos met stof om mooie dingen te maken voor No Guts No Glory.



Vandaag had ik mezelf een naaidagje beloofd.
Helaas moest er vanalles gedaan worden.

De groene kliko was weer geleegd dus dat betekende dat ik eindelijk de hortensia's kon snoeien. Waar moet ik anders mijn snoeiafval laten? Toen de hortensia's klaar waren moest de lavendel er ook aan geloven. En nu is de kliko weer tot zijn nok toe vol.
Dan waren er nog de moestuintjes.  Janneke spaart ze en ze houdt nauwkeurig bij wanneer ze iets zaait, wanneer iets ontkiemt en wanneer ze iets verpot.
En iegenlijk vraag ik me stiekem af wie er enthousaster is, Janneke of ik...
Ik denk dat ik het zelf stiekem het leukste vindt.
Er waren dus wat moestuintjes die verpot moesten worden.
Toen ik klaar was was het inmiddels ook al half 1 geworden.




Er moest een wasje opgehangen worden. En Janneke kwam mopperend uit school omdat ze nu toch écht nieuwe schoenen nodig had.
Oké... op pad dan maar. En bij thuiskomst was het half 3.
Ik besloot om toch maar eerst een uurtje te gaan hardlopen voordat ik aan mijn naaiwerk begon.
Van de week had ik nieuwe schoenen besteld in een webshop.
Eigenlijk voel ik me daar best wel schuldig over want ik ga altijd naar zo'n hardloopschoenen-meneer die keurig meet en filmt en vervolgens het lelijkste paar schoenen uit het magazijn trekt, maar welke wel het beste bij mijn benen en voeten passen.
Omdat de we hier in huize C. ten tijde van de werkeloosheid toch een beetje de winter door geholpen moeten worden besloot op internet te kijken of ik hetzelfde paar voor minder geld kon vinden. En ja. Het scheelde dik 25 euro. Plus reiskosten. Plus parkeergeld.
Dus als er binnenkort in Breda een hardloopschoenenwinkel over de kop gaat, dan ben ik daar mede schuldig aan. Ik hoop dat de vlag er volgend jaar beter bij hangt... dan ga ik graag weer langs bij de hardloopschoenen-meneer voor zijn allerlelijkste setje.
Goed. het was geen overdaad... zoek de verschillen.



Ik doe mee aan een challenge. 30 Days Of Running.
De bedoeling is dat je in de maand april iedere dag een stukje gaat hardlopen.
Maakt niet uit hoe lang of hoe ver, als je maar loopt.
Ik vind het een leuk streven.
Morgen wordt wel even een knelpuntje.
Werken van 8 tot 17, daarna stemmen en om 19.30 moet ik klaarzitten bij een voorstelling. Hardlopen zal het niet worden, want het douchen daarna kost ook weer tijd, maar ergens hoop ik wel een stukje te kunnen wandelen.

Na een heerlijk rondje in de zon was het bijna half 5. Omdat Mr. C. met Janneke naar de manege ging was het mijn kookbeurt. Ik kon nog lekker even douchen en even in de tuin zitten met een haakwerkje. Weten jullie dat ik intussen in 20 minuten een uiltje gehaakt kan hebben? Goed... dan moeten er nog oogjes en een snaveltje op een een hangertje aan, maar ik vorder dus wel :-).

Nou ja... toen het eten op was, moest ik nog mijn werkkleding voor morgen strijken. Ik wilde de adminsitratie voor de maand maart voor No Presents No Glory nog bijwerken. En toen wilde ik nog een blogje tikken. En nu is het intussen bedtijd, de dag is om, en staat de naaimachine die ik vanmorgen tevoorschijn haalde nog werkeloos op tafel. Zo kan het dus verkeren op een rustige vrije dag zonder plannen...

Maar eh... wat was het lente hè, het afgelopen weekend!
We waren lekker in ons vakantiehuisje. Veel in de tuin gewerkt. Zaterdag was mijn vriendin S. op bezoek. en wat ben ik dan trots als ik een rondleiding kan geven over ons 'landgoed'. Met de hondjes van de buurvrouw wandelden we lekker over het strand. Samen met S. genoten van een heerlijke dag! En de zondag heb ik in korte broek en hempie gesnoeid. En je zag écht met het uur dingen veranderen. Een bloesempje dat bloeide dat er eerst nog niet was. Bladknopjes die ineens waren opengesprongen. Ik kijk de blaadjes echt de takjes uit! Ik ben zo benieuwd hoe alles weer opkomt nadat ik vorig jaar zo rigoureus gesnoeid heb...




 Ik vrees dat het naaiwerk tot volgende week moet blijven liggen. Ik weet nu al dat het er de rest van de week niet van gaat komen. Zucht... Soms moet je gewoon niet teveel willen...



4 opmerkingen:

  1. Lieve Natas, als ik lees wat je allemaal doet, dan is dat op z'n zachts gezegd niet weinig!! Dus niet ontmoedigd raken, maar gewoon rustig doorplannen en goede dingen doen.... ben trots op je!! XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk om te lezen, echt genieten......XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een super bezig bijtje. Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je doet wat je kan en dat is heel wat. Weg met de schuldgevoelens.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen