zaterdag 18 februari 2017

Zwijmelen op Zaterdag: Shape of You


Deze foto is een samenvatting van het weekendje weg met mijn vriendin Kleine Tas. 
Wat hadden we het fijn vorige week, in het huisje bij zee. 
Vrijdagmiddag vertrokken we voor een weekendje bijkletsen en vooral niks hoeven. 
 Alle boodschappen hadden we meegesleept, zodat we ook daarvoor de deur niet meer uit hoefden.

Vrijdagavond maakten we spontaan een wandeling in de vers gevallen sneeuw. Heerlijk naar de duinen en naar het strand. Het was al donker, het was laat, maar omdat het door de volle maan en door de sneeuw toch erg licht was, hadden we niet echt het idee dat het eng of eenzaam was, zo in ons uppie op het strand. Na afloop maakten een vuurtje in de tuin. 

Zaterdagmorgen hadden we een loopje gepland staan. Ik had al in geen weken een normale afstand gelopen, dus ik had er eigenlijk een beetje een hard hoofd in. De loop begon een beetje rommelig met gedoe met haperende runkeeper, haperende muziek, storende telefoontjes en foto's die gemaakt moesten worden omdat het er zo mooi was. Maar toen de gang er eenmaal inzat ging het lekker. 
Thuisgekomen bleek dat we zomaar ineens meer dan 11 kilometer hadden weggetikt. Wat was ik trots op ons! Maar het allergaafste moment was toen er een enorm hert voor ons door de duinen heen sprong. Helaas... hiervan géén foto. Zo'n beessie gaat natuurlijk veel te snel. 

De rest van de zaterdag hebben we eigenlijk niets gedaan. Beetje tv gekeken, beetje zitten kletsen. Beetje koffie en thee geleut. Fijn hoor, niets hoeven. 

En je ziet het goed hoor, op de foto. Er staan flamingo's op. Die hebben we zondag gespot in de Grevelingen. Tussen Herkingen en Battenoord overwintert al een paar jaar een groepje flamingo's. Nou ja... ik zou het wel weten hoor, als ik flamingo was. Ik zou emigreren naar Spanje ofzo. Maar kennelijk hebben ze het hier erg naar hun zin. Zo gaaf om die beesten daar te zien!

De tijd ging veel te snel voorbij. We hebben het namelijk zo fijn samen, Kleine Tas en ik. We kunnen over alles praten. En er is zoveel te bepraten. 
Het weekend voor volgend jaar staat alweer vast en als we tussendoor nog een keer zin hebben... dan gaan we gewoon weer. 

In de zwijmel vandaag het nummer Shape of You van Ed Sheeran. 
Omdat naast alle mooie herinneringen die we dit weekend maakten, dit nummer voor altijd bij dit weekend hoort. 

Bedankt Kleine Tas, voor je trouwe vriendschap. Het is zo fijn om zo'n lieve vriendin te hebben.




7 opmerkingen:

  1. Heeeeeeerlijk! Zulke momenten zijn zo de moeite waard en verdienen het dus ook gekoesterd te worden maar gelukkig hoef ik jou dat niet te vertellen ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top dat jullie zo genoten hebben. Flamingo's in Nederland? Ik ben verbijsterd.
    Lekker nummer om op te rennen. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie zo hebben genoten en dat je ons trakteert op een geweldige zwijmel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt lekker en het was een gezellig weekend. Fijn nagenieten maar.
    vriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker stuk muziek met intrigerende klanken. Ik hoop wel dat jullie niet zo aan het knokken geweest zijn dat weekend... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi omschreven, fijne muziek en wat een leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een top weekend! Een mooie herinnering erbij. Heerlijke zwijmel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen